för jag vet att någon gång tar det slut, bara sådär

känner mig riktigt dålig på att blogga, även om jag gör det, så har jag egentligen ingen tid alls till att blogga. men det är något jag trivs med, det här med att blogga. jag skriver av mig när jag är på dåligt humör och inte mår särskilt bra. så jag skulle aldrig tveka på att sluta blogga.
jag borde egentligen ta mig tid åt sånna här grejer som bloggning och andra intressen. jag hinner långt ifrån att fotografera och får väldigt mycket ångest för det. jag mår inte bra av det helt enkelt.
men grejen är den att skolan tar jätte mycket tid av mig, otroligt mycket.
jag pluggar som satan, och ja, jag kanske är en pluggis. men jag kan inte komma till ett prov utan att ha pluggat och kan det mesta. det är jätte viktigt för mig att kunna mycket till ett prov, annars vet jag att jag kommer att misslyckas och då blir jag jätte besviken på mig själv. jag har så grymt mycket krav på mig själv när det gäller skolan. några av lärarna har sagt att jag har för mycket krav på mig själv. vilket jag egentligen inte vill ha. men det är sån jag är och jag kan liksom inte ändra på det. jag har aldrig fått inte godkänt på något prov, och skulle bryta ihop om jag fick det. men hur dumt låter inte det? man ska inte behöva bryta ihop och bli besviken på sig själv pga ett prov. det är så fel, och det är något jag vill ändra på. men det går inte, det är så jäkla svårt.
jag måste helt enkelt fortsätta att kämpa. ett år kvar, och det fixar jag.

idag har jag pluggat och faktiskt bakat dubbel sats med vaniljbullar!
det tog dock 4 timmar, hehe!
men jag har iallfall inte bara pluggat hela dan.
igår träffade jag mormor på stan och köpte presenter till
min pappa som fyller år idag. GRATTIS ÄLSKADE PAPPA! :D
sen kom lina till mig och då skrev vi hela vår idrottslektion
som vi ska ha i fotboll snart. blev 6 hela sidor;)
sen tillbringade jag kvällen med mamma, för pappa var
tvungen att åka iväg, vilket jag inte tar här.
nu ska jag äta något och duscha och kolla på tv.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Jennie

Känner verkligen igen det där med att man har alldeles för höga krav på sig själv... Försök bara att ta det lugnt, du är bäst som du är, även om du får ett G!

2010-11-22 @ 22:51:41
URL: http://heymammajaglever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0